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VIVE INNOVACIÓN, PIENSA DISEÑO

Innovar no es una tarea, es una cultura

No es un departamento el responsable de innovar, sino el de gestionar la innovación. No es una intervención puntual, sino una serie de rutinas de mejora continua.

La tarea de Mapalé es acompañar y gestionar la incorporación de la innovación en el esquema organizacional de nuestros clientes y volverla un pilar filosófico; en consecuencia, abrimos el camino para que la cultura innovadora se sienta natural en su empresa.

Nos gusta decirle al impacto también “Innovation delivery”: No dejamos nada en el tintero y no estamos satisfechos hasta que nuestros clientes vean los resultados palpables y medibles que la innovación acompañada por Mapalé genera. Hace unos años la intuición indicaba que innovar era correcto. Hoy los resultados corroboran esa intuición.

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NOTICIAS

PERCEPCIÓN Y SICOLOGÍA EN LA EXPERIENCIA DEL USUARIO

Cada vez más los temas de Usabilidad y Experiencia de usuario adquieren mayor valor e interés en empresas de diferentes sectores productivos del país. Esto se debe no sólo a las tendencias en desarrollo de productos, sino también a que poco a poco los empresarios están entendiendo que más que vender un producto o servicio están generando una experiencia en sus clientes. Para Mapalé Diseño la experiencia de usuario, o UX por su sigla en inglés, siempre ha sido un factor clave a la hora de desarrollar cualquier tipo de proyecto razón por la cual la agencia ha adquirido un alto grado de experticia en su aplicación respaldado por diferentes casos de éxito en diferentes empresas como 3M, Coca Cola y MAC entre otras. Gracias a su trayectoria en UX, el día 9 de julio se llevó a cabo la conferencia “Acercándonos a La Experiencia De Usuario” dictada por Santiago Schlesinger uno de los socios fundadores de Mapalé Diseño. La conferencia fue dirigida al equipo de Aldeamo, una empresa colombiana con sede en diferentes países de Latinoamérica, desarrolladora de plataformas de comunicación e interfaces de usuario para operadores móviles. Durante la conferencia se realizó una introducción en el tema de UX a través de la generación de conciencia sobre los elementos fundamentales a la hora de generar empatía con el usuario. En términos generales las temáticas se desarrollaron en torno a elementos como la percepción y la sicología. ¿Por qué son importantes estos elementos al hablar de UX?   Experiencia de usuario El User Experience o Experiencia de Usuario es el conjunto de factores y elementos relativos a la... leer más

9 Ways To Get The Most Out Of Design Thinking Por Rick Wise

WRITTEN BY Rick Wise AT HEART, DESIGN THINKING IS ABOUT FUSING THE CREATIVE AND OPEN-ENDED WITH THE ANALYTICAL AND OPERATIONAL. I lead an unusual company. Lippincott, part of the highly analytical management consulting firm Oliver Wyman, is the creative force behind the ubiquitous red-and-white Coca-Cola swirl, Samsung’s global identity, the Starbucks logo, Walmart’s rebranding, and the Infiniti concept, name and brand. We have experts in stochastic modeling and strategic choice analysis sharing workspaces with graphic designers, linguists, and architects. Each of our disciplines has its own perplexing vernacular, industry associations, dress codes, and even workday start times. Yet, somehow this unique blend of skills has managed to sustain itself in this way for 70 years now. Lippincott thrives in pairing the rational and the creative, using a process that is often referred to as design thinking. This is a place where more and more CEOs want their organizations to be. Spurred by the success of companies like Apple, and fearful they’ll get left behind in the competitive race if they don’t master this skill, companies are investing in bringing the creative into operationally oriented organizations, sending executives for training at places like the Stanford d.school, and creating environments designed to foster right and left brain integration. Design thinking, however, is a slightly murky concept that means different things to different people. At heart, though, it is about fusing the creative and open-ended with the analytical and operational, combining very different ways of thinking and acting. This is, of course, easier in theory than in practice. How do you get children’s book authors and chemical engineers to click into something... leer más

Design Thinking for Social Innovation by Tim Brown

In an area outside Hyderabad, India, between the suburbs and the countryside, a young woman—we’ll call her Shanti—fetches water daily from the always-open local borehole that is about 300 feet from her home. She uses a 3-gallon plastic container that she can easily carry on her head. Shanti and her husband rely on the free water for their drinking and washing, and though they’ve heard that it’s not as safe as water from the Naandi Foundation-run community treatment plant, they still use it. Shanti’s family has been drinking the local water for generations, and although it periodically makes her and her family sick, she has no plans to stop using it. Shanti has many reasons not to use the water from the Naandi treatment center, but they’re not the reasons one might think. The center is within easy walking distance of her home—roughly a third of a mile. It is also well known and affordable (roughly 10 rupees, or 20 cents, for 5 gallons). Being able to pay the small fee has even become a status symbol for some villagers. Habit isn’t a factor, either. Shanti is forgoing the safer water because of a series of flaws in the overall design of the system. Although Shanti can walk to the facility, she can’t carry the 5-gallon jerrican that the facility requires her to use. When filled with water, the plastic rectangular container is simply too heavy. The container isn’t designed to be held on the hip or the head, where she likes to carry heavy objects. Shanti’s husband can’t help carry it, either. He works in the city and... leer más